onsdag 30. september 2009

stress og sann

Ellen var innom på jobb i dag, som meg har hun også begynt og studere bare kansje litt mere seriøst. Hun skal bli sykepleier. Men det vi har tilfelles er at vi begge stresser oss opp alt for lett. Bare i dag merket jeg at hjerene føk inn i høygir på tanken av alt jeg skal få gjort i dag. Rydding, leting etter bursdagskort, fikse gaven til pappa, trene lekser og alt dette skal jeg ha tid til etter kl 4. og tiden flyr! merket at hode bare smelter sammen og veggene kolapser. Men nå er jeg blitt flinkere i og ta meg selv i å stresse. så etter en mini krash i hodet måtte jeg puste dypt senke skuldrene og tenke. Er det noe du kan få gjort med dette nå?? Nei det er det ikke, og så bevege seg videre og tenke på andre ting og få gjort det man kan i øyeblikket. Stress mestring er vanskelig for å stresse er noe man gjerne gjør ubevist; men det tapper jo deg for all energie og man ender opp med å få gjort enda mindre. har dere noe stress mestrings tips???



XoXo Rie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar