fredag 4. september 2009

rundt hjørnet har jeg en venn..

Heisan og hoppsan med bloggere! Denne mailen, med dette diktet får jeg med gjevne mellomrom. Til tidere sender jeg det videre og andre ganger ikke. Jeg er egentlig ikke en stor fan av slike mailer som man skal sende til et hvis antall medmennesker, men akkurat denne syntes jeg er litt fin,( selv om jeg blir litt fristet til å ikke sende den bare for de truer med døden om jeg ikke gjør det!) Jeg liker godt diktet. Egentlig best på engelsk men slik det har seg fikk jeg den på norsk i dag. Det er noe reelt bak det, budskapet er ekte og det fanger meg i et nøtteskal, jeg bruker ofte en uke på å svare en sms, og kansje til og med to på en mail! helt elendig! Så bare glem at jeg ringer støtt og ofte, for jeg tenker på dere men akkurat som diktet tilsier så er det en dag i morgen. og ikke den posetive måten, den utsettende måten...
       
Rundt hjørnet har jeg en venn. I denne flotte by som ikke har noen slutt, selv om dagen går forbi og uker drar videre, og før jeg vet ordet av det, er et år gått.       
       
Jeg ser aldri min gamle venns fjes. For livet er et mas og det er et forferdelig løp.       
       
Han vet at jeg liker ham like godt, som i de dager da jeg ringte ham.       
       
Og han ringte meg, men vi var yngre da, og nå er vi opptatte, trøtte og lei av å spille dumme spill. Lei av å prøve å late som.       
     
"I morgen" sier jeg!       
       
"Da vil jeg ringe Jim, bare for å vise at jeg tenker på ham".       
     
Men i morgen kommer og i morgen går, og avstanden mellom oss vokser og vokser.       
       
        
       
Rundt hjørnet, men milevis borte.       
       
"Her er et telegram min herre" ,    "Jim døde i dag", og det er da det går opp for oss til slutt. Rundt hjørnet, en bortglemt venn.       
       
Husk alltid å si hva du mener. Hvis du er glad i noen, si det til dem.   
       
Ikke vær redd for å uttrykke deg. Strekk ut en hånd og fortell noen hva de betyr for deg.       
       
Fordi, når du bestemmer deg for at tiden er inne, kan det hende det er for sent.   
       
Nyt dagen, og vær aldri misfornøyd.       
       
Og viktigst av alt, stå nær dine venner og familie, for de har hjulpet deg å bli den personen du er i dag.       
ha en super duper dag folken! helgen er snart igang!
XoXo M

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar