tirsdag 29. september 2009

Bergen Kapittel 2

Fredag var dagen mobilen min ble aktivert. men selvfølgelig var det jo kl 13.00 Så Marie måtte finne veien til Birgitte helt alene. De som skjenner meg vet at jeg er ganske utfordret med å finne veien her i verden, men dette gikk overaskende greit. Uten telefon ender man opp med å snakke med folk og alle var super hjelpsom de løp til og med etter meg for og vise og dirigere veien. Busssjoføren ble super nyskjerig på hva en bergenøstlending gjorde i bergen og ble til slutt overbevist om å endre ferie turen sin fra tradisjonele tyrkia til Argentina. Alltid bra å prøve nye ting! Så istedenfor og bruke masse penger på flybuss og vanlig buss og omveier og det ene, fant jeg en lokalbuss fra flesland som gikk rett til loddefjord, så var det bare å bytte buss og fem minutter senere var jeg ved Birgitte. så godt så enkelt eller hva en det er de sier på reklamen.

På ettermiddagen møtte jeg Thor på Fridays for den tradisjonelle oreomilkshaken og ringte til telenor og kjeftet litt og ble sent fra tlf person til tlf peron og ble spurt masse personlige spørsmål til de ga meg puk koden min slik at jeg kunne starte tlf. Maja Sophie stakk også innom, det var veldig hyggelig og se henne igjen. Så ble thor dratt med på en mini shopping tur på hennes hvor vi tilfeldigvis møtte mange andre fra sjøkrigsskolen som var på shopping for klær å ha på seg til kveldens fest. I 4etasjen fant vi Anne Lekven som vi, ivertfal jeg ikke har sett siden 05 i Usa. Det var super hyggelig. Slike mennesker som Anne og Birgitte som man har kjent hele livet er det alltid veldig hyggelig og se selv om det går lang tid i mellom. Det hørtes ut som Lekven søstrene gjør det kjempe bra her i livet :)

I etter tid ble jeg dratt med på sjøkrigskolen og kledd opp i en mørkeblå unniform. Stoffet minnet meg om russe buksene mine, men utifra gutta dær var vist ikke sjøkrigsskolen langt unna russe tiden. Like mye rus men ikke så mye buss. På sjøkriksskolen var vi på skytebanen en tur og Marie fikk lære seg og holde en pistol for første gang, heldigvis for gutta var det ikke mere amo igjen for mine sikte skils er virkelig på en down low! Så ble det litt nerding på youtube hvor vi endte opp og se på skyaktige vesen. Aca Intermission in the third demention!
hva syntes dere???



XoXo Rie

1 kommentar:

  1. Etter makeoveren på bloggen din har ikke jeg kunne været inne på den før i dag!!! vet ikke hva som har skjedd.. men men!! nå er jeg back! :) Det var super kos å se deg igjen i hvert fall!! :O) håper det ikke blir for lenge til neste gang :O)

    SvarSlett