torsdag 3. september 2009

Opera og ballet!

I dag tok  jeg igjen turen til operaen og da var det ballet som sto på agendan. Dette er en del av mitt nye prosjekt av og bli mere kulturell av meg. so far so good!

 Man trenger jo ikke alltid gå til store dyre tiltak som og gå i Operaen, men det er litt stas det også når vi først har fått oss et så nydelig bygg så er det bare og sette i gang og bruke! kveldens fårestilling var September Dans med tre annerkjente koreografer; Alan Lucien Øyen, Jo Strømgren og Andreas Heise

Jeg likte spesielt godt den super store sofaen/sjeselongen med skuffer til og putte danserene i, som Andread Heise brukte i sin keografi. Med musikk fra bl.a. Edith Piaf. Utrolig kult! Jo strømgren sin koreografi var helt fantastik! man flyter inn i en verden hvor man kan slappe fulstendig av med musikken til Bach mens man blir helt forbløffet av hvor utrolig flinke danserne er og hvor nydelig og "breathtaking" ballet faktisk er. Spesielt kudos til Ingrid Lorentzen som bare er en helt sinsykt danser og stjal showet!! Alan lucien Øyen hadde en veldig moderne koreografi med tuch av det klassiske. Litt mye for meg men kan jo hende jeg ikke hadde helt sunket inn i ballet modus enda i og med at hans forestilling var først. Men kudos på kostymene som var utrolig stilig!

se opera sjefen snakke om forestillingen her

XoXo M

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar