onsdag 28. oktober 2009

The definition of SNUS


Så, nå begynner det å bli noen år med snusing her, faktisk san type 3 eller noe, og jeg har reist langt og nært med snus boksen i vesken, til og med hele veien til Argetina, da jeg måtte se meg tvunget å slutte i noen månder i og med at jeg gikk tom for bokser og ikke fikk pakken super snille karoline prøvde å sende meg med forsyninger! (heldigvis kom maria med litt så da fikk jeg snust i noen uker til woho!!!) Ivertfal det jeg har merket er at utleninger er veldik innteresert i hva dette egentlig er og at det ikke er så veldig lett og forklare untatt at det er en tepose med tobakk som du stapper under leppen (!?!?!? er responsen)
And for you english understanding people that I have tried to explain what the hell snus really is, i found a definition!! yey so read this and youl know, haha more rediculace information no one (outside scandinavia) really needs but fun to know

SNUS

Snus (English pronunciation: /ˈsnuːs/) is a moist powder tobacco product that is consumed by placing it under the lip for extended periods of time. It is a form of snuff that is used in a manner similar to American dipping tobacco, but typically does not result in the need for spitting. Snus is also unique in that it is steam-cured rather than fire-cured, is not fermented, and is lower in TSNA compounds, making it less carcinogenic than American snuff or cigarettes. The sale of snus is illegal in most of the European Union[1][2], but due to exemptions, it is still manufactured and consumed primarily in Sweden and Norway and more recently, the United States with the introduction of various snus products by R.J. Reynolds, Philip Morris USA, and Lorillard. Swedish brands are also shipped direct to end users the USA by a variety of online retailers.

For the whole artical se her I hope that inlightend yall!

Jeg prøver forøvrig og kutte ned så går nå for den billige bitte lille mocca, klarer faktisk og gå dager uten snus om jeg er for lat til å gå i butikken! YEY klappe min egen skulder :p

XoXo Rie

3 kommentarer:

  1. Hoho, snus er snåle greier!! Har jeg fortalt deg om den gangen vi skulle lære en tsjekker, som ikke snakket engelsk, å snuse? Pekte opp mot leppen for å vise at det var der den skulle være, snudde oss vekk noen sek. og når vi snudde oss tilbake hadde han puttet den opp i et NESEBOR!!! Hahaha, da lo vi :D

    SvarSlett
  2. Hihihih ja jeg er supersnill! men det er ikke posten.. morsom sak ;) hilsen Karoline :*

    SvarSlett
  3. HAHAHA birgitte du må skrive en bok om alle de rare historiene dine! tror ikke en blogg er nokk! og versåsnill og gi med en headsup på at jeg kommer til å le for jeg er super støl i magen og de hysteriske hickstene jeg får av komentarene dine er vondt!

    Jeg syntes du skal ta over kotrollen av posten karoline, selvfølgelig må snus komme frem! Ned med posten opp med karoline!!

    SvarSlett