mandag 30. november 2009

Skattepenge sløsing?

Denne helgen var veldig koselig, selv om ejg egentlig ikke gjorde annet en jobb og maling kom Tinys på besøk etter jobb lørdag og vi lagde middag pyntet til advent og så på disney klassikerne, søndag dro Ane og Jeg på national galeriet og tittet på Skriket, madonna og picassos guitar verker. Så danset vi rundt julegranen på universitetsplassen og sang julesanger! skal se om jeg får lagt ut bilder etterhvert.

Men en ting jeg har stusset litt over. jeg leste en artikkel om at poletiet for over 80millioner kr for å finansiere extra sikkerthet under Obama sitt besøk og forsvaret skal få en extra 12 milioner for å holde fly og helikopter og slikt i luften for og passe på denne mannen som skal være verdens mektigste. Jeg syntes at nærmere 100milioner er en Ganske drøy sum for sikkerhetstiltak for en hel dag. Ja Obama kommer til å bringe mye PR til Norge og vi vil være midt i søkelyset og Norge vil igjen bli satt ganske klart og tydelig på kartet for alle de amerikanerne som fortsatt tror vi bor på nordbolen eller at hele norge passer inn som hovedstaden av sverige. Men altså 100 MILIONER for den nette summen kunne du kjøpt 20 leiligheter til 5milioner. 50 000 poser med sørlandschips, ja listen er uendelig om hva man kunne kjøpt. og 333 hel års sponsing av et barn i sos barnebyer.

Er det bare jge som syntes dette er en smule drøyt bruk av våre skatte penger????

XoXo Rie

2 kommentarer:

  1. Right on, Obamafever! Liker bloggen din skjønne..
    Helene

    SvarSlett
  2. hehe tusen takk vennen, herre gud var på vg i stted 50% av innholde er Obama, er så driiiittt leeeei!

    SvarSlett