tirsdag 24. november 2009

For Birgitte, Devil snare kake med butterfrosting

Nå Birgittemor kommer endelig oppskriften du har ventet på! jeg er litt trøtt så jeg orket ikke regne ut hva de forskjelige cuppene er men jeg har 1cup= 2,5 dl
eller så kan du gå in her :)

Devilsnarecake

du trenger:
1/2 cup usøtet kakaopulver
3/4 cup kokendevann
3/4 cup romtemperert smør
1 1/2 cup tettpakket bruntsmør
3 egg
2 cup mel
1 1/2 ts pakepulver
1/4 ts natron
3/4 cup rømme

Du gjør: Sett ovnen på 175 grader. Miks kakao pulver med vann og la det stå mens du blander smør og sukker til en lett og luftig kream, Tilsett så egg i miksen og så den lunkene kakao miksen. Så siler du inn melet, natronen, og bakepulver, gjerne del denne massen og ikke putt alt i med en gang. Bland godt, så slenger du hele greien i en form og steker i 30-35min.

Mens kaken steker kan du gjerne lage frostingen.

Du trenger:
2ss smør
1cup melis
2 SS melk /fløte/ sherry/rum
1/2 ts vanilje/rose/rum/sitron extrakt

Kream smøret&melis. så tilsetter du smak og flytende veske til jevn masse. Gjerne la det stå i romtempratur vist ikke kan de bli vanskelig og legge det på kaken!

God Baking!
XoXo Rie


2 kommentarer:

  1. brunt smør vennen? prøv med brunt sukker du...
    og gjerne NÅ slik at jeg får en i morgen kveld klem

    SvarSlett
  2. haha uf bra at du sa, det er tett pakkeet brunt sukker, så får jeg sjekke boken når jeg kommer hjem etter smørdoseringen!

    SvarSlett