tirsdag 14. juli 2009

tyveri og politi

i dag sto marie opp med solen, ivertfal da marie syntes det er såpass tildlig at solen ikke burde stp opp før (men i og med at vi bor i norge sover ikke solen om sommeren) ivertfal oversatt vil dette bety 7! spiste sin skive med honning, tok på seg noen presentable klær og tasset bort til politistasjonen og sto klar kl8 da de åpnet.


Jeg vil anmelde et tyveri! statfester jeg til den alt for høye politimannen i skranken, jaha sier han, Jo du skjønner en.. em ne...Africaner stjal 1000kr fra butikken min på lørdag. jeg bretter ut om fortellingen og til slutt ser han på meg og spør tvilende..Har du fått lov til å representere bedriften din i denne saken??? em.. JA! Jeg hadde da ikke stått opp kl 7og tasset hele veien bortover til politistasjonen om jeg ikke hadde rett til og anmelde noe, rare politimann! men jeg smiler pent og sier ja, det er jeg som er avdeligsleder og jeg som var i butikken da hendelsen tok sted, altså at mannen tok pengene våre!


joda så da setter jeg i gang og fyller ut en saksskjema. Alt om beskrivelser, og hva som ble stjålet til hvem som annmelder saken og hvem jeg er osv osv osv. Så må jeg sette meg ned og vente... og vente.. og vente.. heldigvis er det norske folk ganske underholdene når det gjelder annmeldelser, neste damen i køen ville raportere et RAN, i postkassen sin! så kommer en mann som tror han har blitt frastjålet en eller annen ting men kommer senere på at han kunne ha mistet det!


joda men tilbake til meg; SAUNES sier en kjekk man i beige kledning (nehei politiet i norge må faktisk ikke ha på seg politi uniform skuffende nokk, de må jo skjønne at men i uniform er mye kjekkere!) så må jeg sette meg inn på et rom der han skribler ned min fantastiske fortelling om Den grønne t-shorte man jævelen som stjal 1000kr fra kassen min (jeg hadde selvfølgelig glemt og ta av post-it lappen fra overvåknings CD'n som jeg hadde skrevet i sinne!) Så måtte jeg underskrive en haug papirer, og fikk beskjed om at jeg skulle få tilbake melding i saken om de fant noe.. med andre ord SAK BLIR HENLAGT!!


gørr at man står opp så tidlig og må gå en tur til politistasjonen osv osv osv for ja.. hva da???

man burde opprette en anmeldelses tlf! da slipper man hele turen, køen, ventingen og skuffelsen av at alle politimenn ikke alltid bruker uniform!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar