fredag 24. juli 2009

hjeeelp, en eller annen!

Hvis simba hadde vert i Oslo og ikke ute i ørkenen da han ropte etter hjelp hadde han sikkert fått akkurat like mye respons om ikke mindre!

Jeg skrev forige uke om mitt lille utflukt til politistasjonen. sSm alle advarte meg med, ble saken henlagt! det tok kansje 3dager før de bestemte dette. Fantastisk! i brevet vi motok fra politiet var begunnelsen mangel på resurser!!

Butikk nasking har tydeligvis blitt mere vanlig og i en butikk ful av krimskrams og såperier merker jeg at ting forsvinner, og har i løpet av det siste halv året merket ivertfal 3 episoder hvor ting utentvil har fursvunnet og en hvor den teite mannen i grønn t-shorte stjal 1000kr. de forige årene jeg har jobbet her har det kansje tilsammen vert tre hendelser. så altså en betydelig oppgang i stjeling i buikken. Alle vi som jobbe her følger med som hauker, som er klart ubehagelig for oss og kunder! men hva kan en gjøre???
derfor blir jeg tydelig provosert når jeg leste denne artikkelen i aftenposten i dag :http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3183914.ece

tenk at bare 19% av slike saker blir oppklart! og at ran har økt så masse det siste halvåret! er ikke det det samme halvåret som mange politimenn var "syke" og ikke kunne jobbe samtidig som de kranglet om at de ikke hadde nokk penger, selv om det også blir påstått at politiet har akkurat like mye ressurser og penger og prute med som de har hatt tidligere (antatt at pengesummen har økt med markede)

Jeg håper håper håper, at ett eller annet politisk parti kunne se at politiet trenger sterkt søke lys i årets valg! hver uke står det om en ny voldtekssak eller barnemishandlig, alltid er det en eller annen som har blitt knivstukket, og en kiosk som har blitt ranet. og prosentvis er det få av disse sakene som blir løst! bare en uke siden var det en stakkars jente som ble voldtatt kanse 100meter fra inngangsdøren til senteret der jeg jobber! Tiliten til politiet synker og vurderingen av en fast plass til pepperspary i vesken er på det sterkeste. Det er jo umulig og ungå å se at norge begynner med gigantiske troll steg og bli et ganske farlig land.

I tilegg har norge blitt sat i søkelys av utenlandske kriminelle, vi er på topp listen for enkleste stedet med identitetstyveri og det mexicanske mafian mener at nordmenn er et lett bytte for narkotisk kriminalitet. Ikke for g nevne innvandrene som har fått avslag på søknadene sine som bygger opp en kriminelt netverk basert på smugling og narkotika for og overlever i oslos gater. Till og med svensker som besøker hovedstaden bemerker seg av den beryktede plata på oslo s der narkomanene camper ut i tellt under motroveisbroene ved opraen og i rundkjøringene. Når 12trikken kjører forbi kan man se de sette sprøyter!! Så hva med at noen tar et lite tak slik at vi får politi med nokk resurser til å gjøre jobben sin og stoppe denne kriminelle flodbølgen som slår inn mot norge!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar